خدمات گالوانیزه انواع سازه‌های فلزی صنایع

سازه‌های گالوانیزه با استفاده از لوله‌ها و ورق‌های گالوانیزه، نیازهای صنایع، به ویژه صنایع پالایشگاهی و برق را پاسخ داده‌اند. این سازه‌ها در محیط‌های مرطوب و شرایط جوی نامطلوب با مقاومت بالا به رطوبت و سایش، و استحکام بسیار بالا شناخته می‌شوند.

انواع روش های گالوانیزاسیون

علی‌ رغم استحکام بالای ورق‌های فولادی در مقابل نیروهای خارجی، این فلز نسبت به رطوبت و نم مقاومت کمتری دارد و امکان زنگ‌زدگی وجود دارد. برای افزایش مقاومت در برابر رطوبت، از فرایند گالوانیزاسیون استفاده می‌شود، که به سطح فولاد، پوششی از فلز روی اعمال می‌شود. این فرآیند به دو روش آبکاری گرم و آبکاری سرد قابل انجام است.

لدر گالوانیزه

متداول ترین سازه های گالوانیزه

سازه های گالوانیزه سبک: یکی از پراستفاده‌ترین ساختارهای موجود در بازار، ساختارهای گالوانیزه سبک هستند. در این نوع ساختارهای گالوانیزه، به طور عمده از لوله‌های فولادی با دیواره نازک استفاده می‌شود که در طول فرایند گالوانیزاسیون سرد تولید می‌شوند. به طور کلی، این دسته از ساختارهای گالوانیزه را می‌توان در ویلای‌ها، ساختمان‌های مسکونی و اداری، هتل‌ها، مدارس، ساختمان‌های پیش‌ساخته و بسیاری از موارد دیگر به کار برد.

سازه های گالوانیزه گلخانه ای: از جمله ساختارهای معمولی که اکنون استفاده گسترده‌ای دارند، ساختارهای گلخانه ای به حساب می‌آیند. این ساختارها که با انواع و اقسام مدل ساخته می‌شوند، از لوله‌های فولادی گالوانیزه گرم در ترکیب خود استفاده می‌کنند. این انتخاب به دلیل این است که گلخانه‌ها به صورت مستقیم در معرض رطوبت و بادهای شدید قرار دارند. این لوله‌ها نسبت به لوله‌های تولید شده به روش گالوانیزه سرد، دارای دوام و پایداری بیشتری هستند و به همین دلیل به آسانی می‌توانند عمر مفید ساختارهای گلخانه گالوانیزه را افزایش دهند.

اتصالات سازه های گالوانیزه

همانطور که میدانید لوله های گالوانیزه ای که به دو روش سرد و یا گرم تولید می شوند، دارای ابعاد و اندازه های یکسانی هستند. به همین دلیل برای اتصال آنها به یکدیگر و تشکیل سازه های مشخص مطابق با نقشه های از پیش تعیین شده، باید از اتصالاتی استفاده کنند. از جمله این اتصالات می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • بوشن ها: بوشن ها وظیفه دارند دو لوله با سطح مقطع یکسان را به یکدیگر متصل نمایند‌.
  • سه راهی ها: سه راهی ها وظیفه دارند سه لوله با سطح مقطع یکسان را به یکدیگر متصل کنند.
  • زانویی های 45 و 90 درجه: این دسته از اتصالات سازه های گالوانیزه ای وظیفه دارند دو لوله که در وضعیت عمود بر هم و یا در زاویه 45 درجه نسبت به هم قرار دارند را به یکدیگر متصل کنند.
سازه فلزی گالوانیزه
شهاب گالوانیزه - سازه فلزی گالوانیزه

سوالی دارید؟ در خدمتیم

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش، با کارشناسان ما تماس بگیرید.